Digital & Data Summit

Elke digitale strategie valt of staat met de juiste data. Maar de juiste data leidt niet automatisch tot de juiste strategie. Tijdens de Summit Digital & Data gaan we dieper in op de vraag wat master- en metadata management, data-architectuur, (big) data-analytics en datascience kunnen betekenen voor een succesvolle bedrijfsvoering. Hoewel de theorie deze bijeenkomst niet onderbelicht zal blijven, ligt na nadruk op de praktijk.

Sprekers op Digital & Data

Ad van den Oord

Onderzoeker, Jheronimus Academy of Data Science

Artie Debidien

Business Unit Director Information Technology, NIBC Bank

Bas Bosma

Data wetenschapper, JADS

Jorgen Heizenberg

Research Director Data & Analytics, Gartner

Marijne le Comte

Data Management Consultancy, ABN AMRO

Doelgroep

CIO/CDO/CMO/VP/DIR

Programma

17 MEI

13:30 – 14:00 Ontvangst

14:00 – 15:30 Plenair

15:30 – 16:15 Pauze

16:15 – 18:00 Rondetafels

18:00 – 20:00 Food & Drinks

Locatie

Villa Vught

Laan van Voorburg 1

5261 LS  Vught

Programma 17 mei

SUMMIT
17 mei 2017

BI en analytics: de kloof tussen ambitie en volwassenheid

De verwachtingen in de markt over ‘data als een asset’ zijn torenhoog: data vormt de ‘verborgen’ kracht achter de digitale transformatie! En data maakt het mogelijk onvermoede resultaten te behalen! Deze verwachtingen staan in schril contrast met de realiteit van de intern gerichte BI- en analytics-functie binnen veel organisaties. Activiteiten zijn IT-gericht, resultaten laten lang op zich wachten, uitkomsten moeten passend zijn voor iedereen en zijn dat dus voor niemand. Jorgen Heizenberg presenteert een aantal concrete stappen die organisaties kunnen zetten om de kloof tussen ambitie en analytisch onvermogen te overbruggen.
Jorgen Heizenberg

Meer waarde halen uit organisatie-data

Bij bestaande organisaties kunnen de data-architectuur en informatiebehoefte voor verschillende stakeholders en bedrijfsonderdelen sterk uiteenlopen. Hoe kun je toch de maximale waarde uit deze organisatie-data halen? Daarbij zijn diverse ‘hurdles’ te nemen zoals datakwaliteit, discipline in data-invoerprocessen, wie is eigenaar over welke data, hoe snel hebben we inzicht nodig en wát voor inzicht is precies nodig? Het 5 step process van Harvard is wellicht een geschikte benadering, maar hoe verbind je de harde kant van data met ‘softer side’: menselijke interactie en verandermanagement?
Artie Debidien

Betere besluitvorming met prescriptive analytics

Prescriptive analytics is een verzamelterm voor verschillende vormen van analytics die besluitvorming in de organisatie ondersteunen. Om het werkend te krijgen, zijn diverse stappen nodig, zoals het identificeren van belangrijke besluitvormingsprocessen, het ontwikkelen en optimaliseren van ‘decision logic’ en vaak ook het implementeren en integreren van platformen voor decision management. Een interessante sessie over een complex onderwerp.
Bas Bosma
15:30 – 16:15

Pauze

Datamanagement-strategie

ABN AMRO werkt aan het uitwerken en positioneren van het informatiemodelleren als activiteit die centraal moet staan in de toekomstige architectuur van de organisatie. Dit zodat medewerkers efficiënt kunnen communiceren en efficient data kunnen vinden. Uniek daarin is dat er niet gekozen is voor één enterprise data model voor de hele organisatie. Sterker nog, daar gelooft de bank niet in! Marijne zal enkele concrete casussen behandelen, waarin informatiemodelleren gebruikt wordt om de problematiek van datakwaliteit aan te pakken.

Host: Informatica
Marijne le Comte

Betere besluitvorming met prescriptive analytics

Onderzoekers aan het Jheronimus Academy of Data Science, presenteren de voorlopige resultaten van een uitgebreid onderzoek naar data-gedreven organisaties. Prescriptive analytics is een verzamelterm voor verschillende vormen van analytics die besluitvorming in de organisatie ondersteunen. Om het werkend te krijgen, zijn diverse stappen nodig, zoals het identificeren van belangrijke besluitvormingsprocessen, het ontwikkelen en optimaliseren van ‘decision logic’ en vaak ook het implementeren en integreren van platformen voor decision management. Een interessante sessie over een complex onderwerp.
Bas Bosma
Ad van den Oord
18:00 – 20:00

Borrel

Meer over Digital & Data

Villa Vught

De boardroom in #VillaVught is het resultaat van een zoektocht naar een locatie die uiteindelijk niet te vinden bleek: een vergaderruimte die niet alleen rust en beslotenheid biedt, maar tevens is voorzien van de nieuwste communicatietechnologieën en een hoogstaand horecagedeelte. Omdat geen enkele locatie in Nederland voldeed aan onze eisen, creëerden we hem zelf. Een boardroom die qua beleving het hoogst haalbare biedt.

Met deze voorziening krijgt vergaderen op boardroomniveau een nieuwe betekenis. De locatie kenmerkt zich door een exclusieve en besloten ambiance, uitgebreide audiovisuele voorzieningen, een uitstekende keuken en een gezellige bar. De inrichting en de materialen zijn eerlijk en aaibaar. De ruimte is dankzij een doordachte kleurstelling en glaspartijen, licht en besloten tegelijk. De akoestiek is optimaal afgestemd op vergaderingen en presentaties. Dus alle aandacht voor wat er op de agenda staat.

Locatie

Villa Vught, Laan van Voorburg 1, 5261 LS, Vught

073 614 00 70
events@ictmedia.nl

Partners

De Digital & Data Summit word mogelijk gemaakt dankzij de volgende organisaties:

Spring naar toolbar